hot hot hot

Godnatt Sverige och gokväll Miami!

Vilken dag.. Började med att vi väcktes av en spanjor i rummet jämte som förmodligen för en stund kände sig som Ricky Martin men lät som en ko som råmade.. 
Frukost= njaa... Men gratis så vi sparar lite pengar inför nästa vecka! (Nej mamma, vi snålar inte) 

Vi var nog nere på stranden runt 9.00 och solade och badade! Skönt & härligt! 

Jag fick lite solsting tror jag och blev lite konstig men det känns bättre nu.. Är dock lite sur över att jag dragit på mig halsont.. Fast har legat i "dubbeldrag" med en AC på varje sida.. Och vi har bara ett tunt lakan att ha över oss.. Behöver jag säga att jag saknar ett duntäcke? En natt till såhär och jag lovar att den AC:n inte kommer funka imorgonbitti!!

Till lunch blev det heheh slarvigt men gott frozen yoghurt! Dock tog ja bara rostad mandel och frukt på min.. :)  

Vi låg en stund vid poolen också men där stekte det så mycket att jag trodde att jag skulle förvandlas till ett nystekt bacon så där låg vi inte så länge. Nu är vi nyduschade och gav oss ut i hettan för att ta oss till närmsta apotek, 4 kvarter bort. Nu har jag fått halstabletter iaf som DOCK smakar bittermandel (känn min glädje...eller inte) 

Ikväll ska vi ut och käka med tre av våra roomies, en från Nederländerna, en från Ryssland & en från Polen!! Det lutar åt Seafood vilket jag längtar efter!! 

Nu ska jag försöka slå igen dom blå en stund och vila inför kvällen! Carro ligger i sängen ovanför mig och förmodligen bloggar hon med för den där "bloggtystnaden" som brukar uppstå är just nu...

Just det! Checkade in en spanjor idag.. Och jag och första intryck... Han knackade på dörren (trots att han hade kort att öppna med) jag, nyduschad i endast trosor & bh drar på mig min sarong och öppnar dörren varpå han säger oh pardon (ursäkta mig på spanska) och jag... (Ja jag skäms) puttar igen dörren.. Går in som inget hänt och säger till Carro.. Varför funkar hans kort till vårt rum? 
Carro: han kanske ska bo här?
Jag går skamset tillbaka till dörren och öppnar där han står kvar utanför som ett frågetecken.. Jag skäämdes så mycket!! Jag tror att han är en manlig spansk version av Pippi för han sover med skorna på..

Mycker händer i Miami!! Hehe




Kokosvatten.. Mycket godare här än hemma.






Vår lunch 

Bild tagen nyss.. Bränd & trött ! (Lobster of the year 2013 goes to THEREEESE)

PUSSSS




Kommentarer
Ulla Arildson

Hej. Hoppas att j Therese! Jättekul att följa dig på Er resa. Verkar som allt funkar bra hittills. Njut av den goa värmen, här hemma är det kallt o lite trist. Njut o ha det bra. Kram Ulla

2013-10-18 @ 11:29:01
Ulla Arildson

Hej Therese! Härligt att höra att ni har det bra o att det mesta funkar. Bara njut av den goa värmen, här hemma är det kallt o lite trist. Jag är jätteglad över att få läsa vad du är med om over there. Många kramar Ulla

Svar: Ja, vi har så roligt! Enda tråkiga är att jag är förkyld... :/ men det går över snaet! Kram på dig och hälsa Sven! PS. Såg The Setai.. Jösses...
Therese None

2013-10-18 @ 11:32:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0