Universal Studios

Oj vilken dag! Jag är så lycklig, den här resan är allt jag drömt om. Ångrar inte en sekund av hela resan. Inte ens house of horror som Carro tog med mig på idag. (Hon tyckte den var tråkigt och jag sprang igenom och skrek som en galning) 

Blev en tidig kväll igår, då båda var trötta. Somnade gott och allt var bra tills snubben i sängen jämte mig snarkade... Det var som någon körde över honom med en ångvält och han klämde ur det sista ljudet han hade inom sig... 15000 gånger om. Somnade tillslut efter att Gavin DeGraw överröstat snarkningarna. 

Imorse tog vi oss upp vid 8 och käkade frukost. Haha, detta hostlets frukost är under all kritik.. Nu köper vi i för sig egen så det gör oss inte så mycket. Idag var jag så trött så när jag skulle göra kaffe (pulverkaffe) och när jag kom tillbaka till Carro insåg jag att jag rivit sönder en tepåse och tömt innehållet i varmt vatten. 


Sen gjorde jag tillslut RIKTIGT kaffe.. Så pigga och glada av vi oss iväg till Universal Studios. Vi tackar vår gps-kvinna för detta. Jag körde idag, första gången i LA och första gången i en automatbil. Carros första gång att åka med mig också.. Vilken första gång va? 

När vi kom fram fixade vi parkering och nämen Gud detta är ju inte ens kul att läsa om.. INNE PÅ UNIVERSAL STUDIOS:

Det fanns en del att se och göra. Många attraktioner där man går in och sätter sig i en typ bergodalbana vagn(?) haha någon som förstår? Och åkte runt med 3D glasögon. Vi började med transformer, sen någon mumiegrej och Simpsons. Jag är så lättakrämd så det finns inte, medan Carro skrattar åt det mesta, kan ni tänka er hur alla bilder såg ut efteråt.. Skrattar högt åt bara tanken. 


Just det.. Carro ville gärna åka en Jurassic Park attraktion och när jag såg att det var vatten inblandat så förstod jag hur det skulle sluta.. Japp! Jag var genomvåt.. Carros lösning? Åka mumiesaken för att torka. Haha, vilken dag. Sen tog vi en studio tour runt i olika studios, tex WISTERIA LANE.. Från DESPERATE HOUWIVES! Så coolt, dock såg husen så små ut. 













Vad har vi mer gjort? Vi såg en show som hette waterworld, med skådisar och specialeffekter, coolt! 







Vi åkte också runt på andra ställen med studio touren, bl.a. till där dem spelat in en flygkrasch och jag som inte gillar att flyga.. (Fråga Carro.. Klämmer sönder hennes hand varje gång vi lyfter eller en luftgrop kommer) DET VAR HEMSKT!! Hängde döda dockor från planet. 






Dock häftigt att se allting!! 

Så glad över att ha varit här! Jag kan ha missat en del av det vi gjorde.. Då kan ni läsa det hos Carro! 

JUST DET! Såg en show också om hur dem gör specialeffekter i filmer.. Så coolt! :) 





Sen körde vi hem och vi valde att ta vägen med minst freeways då vi vet köerna som kan bli.. Ja, jag vet inte om det andra var bättre.. Jag körde... Och körde... Och körde.. OCH TILLSLUT! Var vi tillbaka i Venice. Inte så farligt som det låter. En bild på mig och vår fina bil. Såhär fin bil har jag aldrig kört förut.








Pappa! Denna bilden är till dig. DUNLOP!! :) HAHAHAHA vi kan skratta åt detta i flera minuter! Vi älskar Mr bean !! 

Random bilder från dagen: 



Rekvisita från grinchen.. JUUUUL! 

3D glasögon på studio touren som tog oss till en 360 graders 3D bio av king kong med massa effekter. Så coolt! 








Min snygga vän Carro! ;) 


Nu orkar jag inte skriva eller lägga ut förr bilder! Tror dock inte ni kommer klaga .. Detta är ett lååååångt inlägg. Kommande dagarna ska vi bara se saker och njuta av tiden här och på söndag åker vi till Las Vegas. Vi ska bo hos en vän till mamma.. (Tror det är den lättaste förklaringen) ska bli så roligt att få se Vegas och träffa Kent. Sist vi träffades håller han mig på ett kort, jag är skitsur och gör allt för att ta mig ur bilden.. Jag lovar att jag är trevligare nu för tiden! Haha 

Och sportmänniskor som vi är.. Eller meat Carro, men jag gillar sport också.. Mest friidrott! Jaja, på tal om det så har vi bokat biljetter till Lakers på tisdag. Ska bli häftigt att få se en basketmatch i USA. Den enda basketen jag känner till är den som spelas i One Tree Hill (ni kan skratta nu...) 

Blev pasta och ketchup till kvällsmat... Ja föräldrarna.. Det var ju fantasilöst tänker ni.. HA tänker vi! Vi sparar oss till New York, då vi planerar att gå loss! Klart vi unnar oss saker här med, men LA har blivit en mer "göra saker" stad och inte spendera pengar på shopping och äta ute VARJE kväll. Dock ska vi till urth café som jag har hört så mycket om.

Sa inte jag längre upp att jag inte skulle skriva mer för jag var trött? HA! Det gick ju bra! 

Jag vill också tala om att jag hittade en STOOOR plånbok inne på toan idag på Universal Studios och som den snälla och omtänksamma själ jag är så lämnade jag in den till personalen som jobbade där. Hoppas att ägaren fick den tillbaka. Good Karma kanske? 

Men nu ska jag faktiskt göra mig redo för att dyka ner i sängen. Man blir trött av heldagar och när man inte kan gå ut och alla partypeeps har lämnat hostlet, jag då är det inte mycket kvar att välja på.

Good night LA and good morning Sweden. 

puss & kram 
Therese 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0