Mitt i tvätten

Jag tror att jag är kär i San Fransisco. Väder som Sverige (nästan iaf), alla affärer man någonsin behöver, mycket att göra och ja... Kan fortsätta hela kvällen. 

Sitter just nu i skrivande stund och väntar på att tvätten ska bli klar. Vi vill ha med oss fräscha kläder till LA. 

Idag har vi gått... och gått... och gått... Tills vi hittade ALAMO SQUARE! Ja, om någon minns mitt första inlägg om resan så älskar jag full house. En tv-serie som spelades in i San Fran på 80-talet (?) 

Och där vi var idag, där har dem spelat in en scen som är med i öppningslåten till serien.. Kändes coolt och sitta där. Flippade inombords! Dock deras hus de bor i ligger på en annan gata, men efter att vi gått 100 omvägar så orkade vi inte gå dit utan gick tillbaka till hostlet och käkade lunch. Jag åt gröt och Carro någon nudelsoppa ;)

Sen ville Carro chilla lite på rummet, men det kliade i mina shoppingfingrar så jag traskade ner själv på Inion Square och sprang runt som en galning i många affärer. 

Köpte en jacka och en bh. Jackan var från Macy's (mamma, den här kommer du gilla) och bh:n från Victoria Secret. Håller i pengarna nu och äter inte ute då vi tänker spendera vartenda ÖRE i New York. Oh boy!! Har hittat en modell på väskan jag ska köpa också.. FINALLY! 

Imorgon har vi beställt en shuttle genom hotellet som ska ta oss till flygplatsen kl 06.30! Vi flyger 09.45 och ska hinna med frukost på flygplatsen först. (Ja, jag vill alltid vara i goooood tid).



Kartan som skulle "hjälpa oss" till Alamo Square... Bullshit! 









Mitt i kvällsrusningen efter shoppingen. 

Sista måltiden på hostlet här i SF. Mysigt ställe. Kommer varmt rekommendera det till alla som åker hur och hellre lägger pengar på shopping än boende. (Enda minuset att det har luktat bajs och weed i vår korridor hela veckan, men inte på rummet) 

Väntar.... och väntar...
Låter Hansson jobba! Heheh nejdå.. Ska hjälpa till nu .. 

CIAOOII


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0