Mother things have got to change, I'm moving to L.A

Nu är det dags att ta tag i bloggandet igen, för om fyra dagar åker jag till USA.
 
Jag kan verkligen inte inse att jag ska åka dit jag drömt om sedan jag var liten. Drömmandet när jag tittade på tv-serien "Full House" med Mary-Kate och Ashley Olsen (som också var mina stora idoler väääldigt länge)
Jag hade gjort en burk som jag satte i köket och på burken satt en lapp där det stod något i stil med "Skänk pengar till Therese drömresa till San Fransisco". Jag fick nog ihop ca 7 kr...
 
Fast nu är det äntligen dags... Wow... Jag kan inte ta till mig att jag på tisdag kommer att åka till USA. Det är nog inte förrän vi kliver av planet som jag kommer förstå det.
 
Resekompis blir Carro, världens härligaste tjej. Vi har väldigt roligt ihop och jag tror att det kommer bli mycket skratt. För ett år sedan skulle jag inte trott att jag och Carro skulle rest ihop men, så kul det ska bli. Vi har alltid något nytt att prata om och lära oss om varandra.
 
Både jag och Carolina har en varsin blogg där vi kommer uppdatera mer under resan. Återkommer med hennes bloggadress (så ni kan läsa hennes syn på det hela också, så jag är snäll & sköter mig hehehehe..)
 
Jag har "sagt hejdå" till dem flesta nu. Är bara borta i fem veckor men, jag vill ändå träffa vänner och familj för att krama dem innan vi åker.  Förra helgen var jag i Lund hos en av mina närmsta vänner Melinda och sa hejdå till henne. I veckan var min Fergz Fergalicious (Födelsenamn: Emelie) här och fikade. Lyckades både med en sockerkaka och chokladbollar, behöver jag säga att jag är stolt?
Igår var jag hos Ulla och åt lunch. Ulla är (för att göra en lång version kort) mammas före detta jobbarkompis men, som känns lite som min extra-mormor och idag var jag hos min andra Ulla, Moster Ulla.
Vi åter lunch och avslutade med glass och jordgubbar. Försöker hålla fast vid sommaren lite till så jag kan julflippa när jag kommer hem... ( DÅ ÄR DET NÄSTAN DECEMBER )
 
Helgen ska spenderas hemma med mamma, pappa och molly (katten). Känns overkligt att jag ska vara borta ifrån dem i fem veckor men, samtidigt längtar jag SÅ mycket efter att få göra denna resan.
 
Hoppas ni vill följa med mig under min drömresa till USA!
Therese
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0