New York baby

Hej hopp live från starbucks! Vi sitter här och försöker ta in alla uttryck osv. Har käkat kvällskäk här och är proppmätta. Har suddar ut och skrivit om flera gånger då jag tänker på engelska numera, det är lätt att ryckas med alltså... 

Sista veckan på vår resa och jag sörjer verkligen, jag är inte redo att åka hem än, trots att det ska bli skönt att komma hem till familjen och mina älskade vänner. 

Sitter just nu och beundrar starbucks julmeny.. Ska dricka en julkaffe varje dag, finns polkagris eller pepparkakskaffe... EN LUSSEKATT HADE SUTTIT FINT NU!! Åh vad jag längtar efter julen nu. Här är kallt i new York alltså, så imorgon ska en vinterjacka inhandlas! 

Resan hit gick nästan helt smärtfri. Flyget tog ca 5 h och som vanligt trodde jag att vi skulle dö när det kom en luftgrop och klämde sönder ännu ett ben i Carros stackars hand. 

Väskorna kom och vi skulle ta en taxi. Det höll på att gå illa då två män ville lura med oss i svarttaxi, den ena tog till och med min väska och började gå och dom skulle ha 90 DOLLAR?! För resan.. Never! Vi hittade en GUL taxibil och åkte mot hostlet. Ja, trafiken är kaos här alltså, kändes som vi var med i en film. Sen blev vi påkörda också. En BMW skulle köra om oss och dunkar in i sidan av taxin.. Självklart stack personen också, men taxichauffören hann ta hans nummer på bilen. 

Ja, kom från till hostlet, ingen trevlig personal ALLS. Vill dom ens ha gäster frågade man sig några gånger, ändå var lobbyn fräsch. Vi tog hissen upp till våningen där vi ska bo.. Och då började vi undra när hissdörrarna öppnades.. (Ha i åtanke att vi inte är kräsna då vi bott med snarkande och fisande killar i en vecka) jo.. Vi började undra.. HAR VI KOMMIT TILL ALCATRAZ?! Asså.. Rummet är som min garderob typ.. Sängarna helt okej... MEN BADRUMMEN.. Asså... En container ser duscharna ut som och städades senast...(?) 1997? Som tur är har stället ett bra gym så vi kommer duscha och basta där nere istället! THANK GOD! 

Imorgon ska vi som sagt ge oss ut på jakt efter en ny vinterjacka och tröstshoppa efter denna galna dag. 

Ska se om vi kan få tag på biljetter till WICKED också på Broadway. 

Mitt nya handbagage som jag köpte igår för 200:- på Venice. DEN SKA FYLLAS NU! 

Bild från basketen igår, så kul var det :)

Trötta och spända på resan 

Trött, tröttare just nu. 

Fler bilder från råtthålet kommer imorgon :) 

PUSS & KRAM


Kommentarer
Mamma

Klaga på städningen av toaletterna. Be att ni får byta rum och våning om där finns bättre. Stå på er!

2013-11-14 @ 08:46:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0